2 weekjes verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilona Wilbrink - WaarBenJij.nu 2 weekjes verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilona Wilbrink - WaarBenJij.nu

2 weekjes verder

Blijf op de hoogte en volg Ilona

06 April 2015 | Australië, Brisbane

Inmiddels al weer twee weekjes verder in Australië! Al voelt het alsof ik alweer maanden aan het reizen ben. Ik raak al steeds meer gewend aan het “winterse weer” hier, het geen bereik of opgeladen apparaten hebben en de vaste kreten zoals ‘no worries’.

In principe was op maandag 16 maart de laatste georganiseerde dag van Australian backpackers, maar de meeste van de groep bleven nog een paar daagjes langer in het hostel t/m donderdag. Twee meiden van de groep zijn wel die maandag samen vertrokken richting Byron Bay en twee belgische jongens van onze groep waren na de eerste 2 dagen al vertrokken. Een andere jongen van onze groep had al heel snel een baan aangeboden gekregen in de buurt van het hostel dus die is daar nog langer gebleven. Een meisje en een jongen uit de groep hadden dezelfde plannen om richting Melbourne te vertrekken en zijn toen samen met de nachtbus daarheen vertrokken. Ik en Britt, waar ik nu ook samen mee reis en nog 2 jongens zijn eerst nog een paar dagen in het centrum van Sydney gaan overnachten en hebben toen ook nog een aantal keer afgesproken. Wel fijn dat je nog even kan vasthouden aan wat op dat moment vertrouwd voelt en dan zo langzaam toch echt het eigen avontuur gaan beginnen.

Op donderdag 19 maart zijn we toen vertrokken naar het centrum van Sydney dus op woensdag moest toch echt een keertje die backpack opnieuw worden ingepakt. Wat een gedoe, dan kom je erachter dat je toch echt veel te veel heb meegenomen. Het is wel leuk om te zien dat iedereen dan al fanatiek spullen aan het weggooien is. Eenmaal alles in de backpack en reistas gepropt en na de lekkere tosti’s die een meisje had gemaakt die we de eerste week hadden leren kennen op naar het Wake up hostel! Het was een beetje een zien-en-gezien worden en party hostel, maar hebben ons er prima vermaakt! Toen we als pakezeltjes aan waren gekomen hebben we eerst ingecheckt en alle spullen gedumpt en zijn toen lekker met een doosje aarbeien en de lonely planet gaan relaxen in een parkje in de buurt. De volgende dag, vrijdag hadden we met iemand afgesproken voor een auto en toen hebben we gelijk de auto gekocht! Om een lang verhaal kort te maken verliep dat niet helemaal soepeltjes, maar alles bleek helemaal in orde en onze Lucky rijdt nog steeds heerlijk! We hadden natuurlijk ons hostel al geboekt dus heeft Lucky tot dinsdag in de ghetto moeten staan totdat we er eindelijk lekker mee konden gaan touren. Zaterdag avond kregen we de tip dat er vuurwerk zou zijn in Darling harbour dus hebben we in een restaurantje gegeten, wijntje erbij en ‘s avonds lekker naar het vuurwerk gekeken. Een goed voorproefje van oud en nieuw in Sydney ^-^. Daarna met de jongens en een meisje wat we hadden leren kennen naar de bekende Scary Canarie bar. Zondag daarom maar een beetje rustig aan gedaan en ben ik naar The Museum of Contemporary Art geweest. ’s Middags heb ik me weer bij de rest gevoegd die spontaan een festival in waren gewandeld! Maandag was het mooi weer en zijn we naar het bekende Bondi beach geweest! Super mooi wit strand, overal surfers in het water en heel schoon strand. Er was een leuke Coastal wandeling die we toen hebben gedaan van Bondi naar Coogee beach.

Dinsdag motors starten, muziekje aan (o nee batterij was weer eens leeg) en gieren met die banden! Toch even wennen met dat links rijden. Je rijdt de eerste paar kilometers bijna in de berm en zowieso dat je meerdere keren de ruitenwissers aanzet ipv je knipperlicht oh ja en dan die rotondes… Gelukkig gaat alles toch redelijk soepeltjes na een paar keer gereden te hebben en het helpt ook wel dat onze auto een automaat is. We hebben eerst even inkopen gedaan zoals bijvoorbeeld een matras, wat kookspulletjes en boodschappen voor de eerste week. We hebben die dagen daarna op verschillende campsites gestaan die op de route lagen naar Byron Bay! Dat was nogal een avontuur, maar echt zo’n leuke ervaring! Zo hebben we de tweede nacht al in een natuurpark geslapen aan Fraser’s beach in the middle of nowhere.. gewoon een stukje asfalt, wc’s en douches van het strand en een elektrische bbq (die ze gelukkig echt overal hebben staan) en dat was het. Wij onwijs blij dat we ’s middags nog even een grote zaklamp hadden gekocht. ’s Avonds lekker koken met ons gaspitje midden in de natuur, dat is nog eens wat anders dan naar de keukentegeltjes voor je staren. Daarna lekker een wijntje gedronken, muziekje geluisterd en gekletst. Aangezien er geen verlichting of iets was kon je ook heel goed de sterren zien, zo mooi. Zou er echt uren naar kunnen liggen kijken. Ook leuk als je dan wakker werd ’s nachts dat je dan door het achterraam alle sterren kon zien. Om 6 uur ’s morgens word je dan door een opkomende zon gewekt waardoor je eigenlijk gelijk wilt opstaan. Dan denk je even een lekker slokje water te nemen, maar waren even vergeten om de watercontainer eerst om te spoelen.. oepsie lekker plastic water dus. Toen maar snel naar de dichtbijzijnde winkel gereden waar ze iets van drinken verkochten. Ook op de campsites die daarna kwamen was het elke keer weer een avontuur. Later in de week werd het wel steeds slechter weer dus dat was wat minder. Uit protest zijn we toen ’s morgens toen het keihard regende lekker gaan zwemmen in het zwembad van het park.

Ik zou over elke campsite wel een stukje kunnen schrijven, maar dan wordt het wel een erg lang stuk. Dus in het kort: rondlopende possums, wijn en kaas in de wijnstreek Hunter Valley, door een drive trough liquor store gereden, wijn uit een pak (goon) echt een begrip hier, knackworsten als avond eten, Byron Bay = het ultieme surfersplekje.

Nu zijn we in Brisbane aangekomen en verblijven hier een weekje in een hostel. Ben vanmiddag even door het centrum gelopen en nu al echt een hele leuke stad! Midden in het centrum hebben ze een stadstrand gemaakt en ze hebben prachtige botanic gardens! Ik hoor veel mensen die zeggen dat ze hier al 6 of 7 maanden zijn blijven hangen, maar tot nu toe is de planning een weekje en daarna zien we wel weer verder! Misschien binnenkort toch maar eens op zoek naar een leuk baantje.

• 06 April 2015 - 12:51

Monique Van Der Most:

Hi Ilona, jeetje Iloon dat klinkt allemaal super, behalve de regen dan. We spraken net je moeder en hoorden dat je al lekker bruin begint te worden, heerlijk hoor geniet er maar lekker van. Het is hier vandaag weer erg koud maar het einde van de week schijnt het 20 graden te worden, we gaan het beleven.
    De zoon van die vrienden van ons, die 2 jaar geleden voor 9 maanden naar Australië was geweest, gaat er 3 mei met zijn moeder 5 weken heen en daarna nog een week naar Bali naar een resort van Australien backpackers, heerlijk hoor.
    Nou meissie, heel veel plezier verder! We kijken uit naar je foto's op FB.
    Groetjes van ons allemaal, Monique

• 06 April 2015 - 14:38

Madelon:

Hoi Ilona,
    Geweldig om allemaal zo te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed gaat.

• 07 April 2015 - 09:16

José Warmerdam:

Hey Ilona,
    wat heb je al veel meegemaakt! Heel veel plezier met al het nieuwe, de uitdagingen en nog veel meer natuurlijk!

Hoi Ilona,
    Wat is dit een leuk verslag !! Spannend hoor en wat leuk dat je nu lekker samen reist met een meisje.
    Heb net je moeder gesproken even en van haar de website doorgekregen waar ik dit kon vinden.

• 10 April 2015 - 21:55

José Ekel:

Oeps...............hij reageerde niet zo lekker dus dacht klik nog een keer en nog een keer, maar jij kan het vast wel verwijderen. sorrie!!!