Mungindi to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilona Wilbrink - WaarBenJij.nu Mungindi to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilona Wilbrink - WaarBenJij.nu

Mungindi to Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Ilona

24 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Road trip!! Dit keer met speaker dus lekker (vals) meezingen in de auto, het dagritme is weer aangepast op de zon, slapen in de auto en bijna elke dag een andere stad. Eerste stop Surfers paradise! Niet helemaal wat ik er van had verwacht, beetje een Den Haag gevoel.. maar we hebben ons prima vermaakt! Beetje spelen met het touchscreen in de macdonalds waar je je eigen menu kan samenstellen, middagdutje op het strand gedaan en 's avonds tafeltennis gespeeld, gekletst en de slappe lach gehad over wat we allemaal in Mungindi hebben meegemaakt.
De dagen daarna prachtige wandeltochten gedaan door regenwouden in springbrook en tamborine. Echt zo mooi! Het is allemaal in redelijk originele staat behouden dus geen aangelegde wandelpaden of iets en je wordt omringd door super hoge en verschillende bomen, vogels, watervallen en rockpools waar er een soort meertje na een waterval wordt gecreëerd zodat je er in kan zwemmen. Helaas was het iets te koud voor dat laatste anders had ik zeker even lekker gedobberd naast die prachtige watervallen. Tussendoor ook nog naar het Dutch bite café geweest. Niet helemaal zoals gewend, maar blijft toch lekker zo'n frikandel speciaal jammie! We hebben ook weer op leuke campgrounds geslapen midden in de natuur! We hebben zelf ons eigen kampvuur gemaakt met heel wat gewapper en geblaas en zo'n beetje alle blaadjes van het bos en zijn een keer 's morgens wakker gemaakt door een wilde kalkoen die met onze vuilniszak aan de auto aan het spelen was (oepsie)

Stonden we op een gegeven moment ook op de parkeerplaats, klaar om te gaan hiken ging het achterste auto raampje niet omhoog.. zucht! Dus redelijk gefrustreerd naar een garage waar ze geluklig nog even tijd voor ons konden maken. Werden we netjes een half uurtje later gebeld dat het gefixt was (Jeej) bleek dat het 'lock knopje' van de ramen was ingedrukt... Ehm.. Weer wat geleerd?

Die zaterdag alweer een week sinds Mungindi een paar dagen in Noosa geslapen. Super chille stad! Echt zo'n rivierstadje met allemaal picknick tafels waar mensen lekker zaten te eten of een wijntje te drinken.
Paar dagen later waren we aangekomen in Rainbow beach waar britt een tour ging doen. Er zaten in dat hostel ook wat vrienden die we eerder hadden leren kennen dus ben ik met een vriend een kayak tour gaan doen waar we wilde dolfijnen hebben gezien! En een verloren schildpad ^^ gelukkig kon die vriend erg goed sturen dus zijn we minstens 16 keer omgeslagen, zijn we bijna recht op een paar dolfijnen ingevaren of juist precies het tegenovergestelde. De volgende dag zijn we gaan sandboarden, super cool. Op een soort surfplankje van een berg zand afglijden.

Toen britt terug kwam hadden we een leuke groep met nog 7 andere en zijn we samen een stuk verder gaan reizen. Eerst naar Agnes water/1770 waar captain cook zijn eerste stapjes in Australië heeft gezet. Hier hebben we lekker van het strandleven genoten, gezellige monopoly avonden gehad en op een super leuke campsite geslapen waar je smorgens om half 8 je $6 aan de ranger moest betalen die toen langs kwam. En ervaring op zich.
Daarna hebben we met z'n 7-en 2 nachten op een eiland geslapen! Super mooi, op een ferry daar naartoe, eigen eten en slaapzakken mee. Het was erg rustig dus we hadden eigenlijk de gezamenlijke ruimte en keuken in het gedeelte waar we zaten voor ons zelf. Ook hier, ondanks wat bewolking, heerlijk van de eilandsfeer genoten en lekker op het strand gechilled. Ook nog even een levensgevaarlijke route gevolgd naar een ander strandje met klassieke houten schommel aan een boom vastgemaakt. En we hebben hier een haai gezien! omg omg gelukkig veilig vanaf de kant en het was een kleintje, maar toch!
Zaterdag weer terug naar het vaste land en toen veel gereden (snachts met kangaroes aan de zijkanten van de weg en regen!) Zondag aangekomen in het prachtige Airlie beach. Ik had inmiddels als besloten dat ik na airlie naar Melbourne zou vliegen want hoe awesome is Melbourne! En om werk te zoeken. Dus nog een dagje met britt de auto uitgemest, de was gedaan, alles op 1 of andere manier in mn backpack gewerkt en 's avonds lekker tapas gegeten aan het water als afsluiter van 4 maanden samen reizen, te gekke dingen meemaken, alleen maar 2 woorden van een liedje kennen en 3 maanden Mungindi op zn kop zetten!

Die ochtend toch echt afscheid genomen toen britt aan haar tour begon. Later ook zelf aan mn tour begonnen door de Whitsundays, zo mooi. 74 eilanden midden in de great barrier reef. We zijn langs een paar eilanden gevaren, toen 2 uur langs gesnorkeld, je ziet echt dat het koraal leeft en al die visjes super mooi. Toen door naar White haven beach 1 van de mooiste stranden van de wereld en ze zijn hier momenteel ook de nieuwe pirates of the Caribbean aan het opnemen. Helaas geen johny depp of Orlando bloom gespot. Wel een heerlijk uitgebreide lunch gehad toen nog lekker in de zon gelegen, foto's gemaakt en toen was het alweer tijd om terug te varen. Die avond genoten van een privé dorm kamer omdat er verder niemand sliep, de volgende dag met vrienden afgesproken en de dag erna naar Melbourne! Smorgens om 06:00 opgestaan, uitgecheckt en werd ik netjes om 07:00 opghaald door Minn transfer naar het vliegveld. Na mij werd een Zweeds meisje opgehaald en die ging ook naar Melbourne toe dus was uiteindelijk een hele gezellige dag. Toen om 15:00 aangekomen in Melbourne op naar mn hostel!

• 24 Juli 2015 - 10:43

Madelon:

Die Ilona, we wisten natuurlijk al het een en ander van je verhaal maar als het zo opgeschreven is is het toch anders. Wat heb je al veel gezien en vooral ook meegemaakt. Hartstikke leuk. En nu in Melbourne. Inmiddels een jaartje ouder!!!!!! We zijn benieuwd naar je verhalen.
    Lliefs mama

• 24 Juli 2015 - 12:01

Ilona Wilbrink:

Dank je mam! En tja.. Sorry voor de spelfouten en slechte zinnen af en toe, maar het is nogal moeilijk om zoveel samen te vatten en dan ook nog op de telefoon te typen. Ik hoop dat iedereen in ieder geval een beetje een beeld heeft van mijn avonturen.

• 25 Juli 2015 - 12:16

Moniek Siemons:

Wat een vette verhalen Ilona! Wat maak je veel mee! Geniet!

• 25 Juli 2015 - 13:35

Jose Wilbrink:

Hoi Ilona, wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Gaaf hoor! Hou je voor jezelf ook een dagboek bij, want je maakt zoveel mee! Hier is het momenteel Takkeweer; storm en regen, bah. We gaan binnenkort ook op vakantie, lekker. Alleen niet zover als jij, iets dichter bij huis! Nou meis, heel veel plezier en doe voorzichtig. Have fun!!! Dikke kus van ons. Doei!

• 04 Augustus 2015 - 11:22

Mirthe:

OMG pirates of the carribean??? Haha oke oke de rest is ook super vet! Haha Have fun!