Eerste weekje - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Ilona Wilbrink - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Ilona Wilbrink - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Ilona

17 Maart 2015 | Australië, Collaroy

Na een fantastische eerste week in Australië toch maar eens het eerste blogberichtje schrijven. Ongelooflijk dat het al een week geleden is dat ik na een heftige vlucht van twee dagen het vliegveld uitliep en de eerste zonnestraaltjes me tegemoet kwamen, zonnebril op en gaan! Tijdens het vliegen ook al een beetje de andere leren kennen en blijken allemaal hele relaxte mensen! Sommige wat ouder, maar de meeste wat jonger of even oud.

Toen we aankwamen werden we vol enthousiasme opgevangen door de contactpersonen Nikos en Jaimy van Australian Backpackers in Australië. Onze echte Aussie chauffeur (howdy mate) bracht ons gelijk naar een uitkijkpunt van het Opera House waar we ook de eerste groepsfoto hadden gemaakt. Verder die dag nog wat uitleg gekregen over hoe en wat, lekker even in de zee kunnen zwemmen en ’s avonds lekker gebbqd en de dag afgesloten met een lekker biertje in ons hostel in Collaroy.

De volgende dag was het nog steeds niet doorgedrongen dat ik toch echt in Australië was, maar veel tijd had ik niet om hier over na te denken want we werden om half 7 aan de ontbijt tafel verwacht. Eenmaal een beetje ontwaakt gingen we rustig met de ferry naar Sydney. Eerst liepen we langs een klein fruitkraampje om even een lekker appeltje of iets anders te kopen en daarna liepen we verder door het centrum van Sydney. Verder allemaal dingen geregeld zoals geldzaken, telefoon abonnement etc.

En toen was het de volgende dag in ene al zaterdag! Na een korte klapband situatie zijn we die dag door de Blue Mountains gelopen, prachtig.. Het is haast niet te omschrijven, maar het lijkt op een soort jungle met een prachtige waterval. Dit gebied heet de Blue Mountains, omdat de vele eucalyptus bomen ervoor zorgen dat er veel vocht in de lucht hangt waardoor je niet ver kunt kijken. Na de Blue Mountains zijn we doorgereden naar de Wildlife Zoo! Ik had me hier extra op verheugd, omdat ze daar DE koala beertjes hebben! Eenmaal binnen werden we vriendelijke begroet door de loslopende walibies en zagen al vrij snel de eerste koala's loungen in hun eucalyptus boompjes, hoe vet.. Die avond zijn we lekker gaan stappen met z’n alle en dat gaat wel even wat anders dan in Nederland, want aan alle kanten staat security die alles scherp in de gaten houden of er niet te veel gedronken wordt.

Na weer een nachtje laat naar bed, vroeg opstaan hebben we zondag lekker rustig aan gedaan. Beetje gewandeld, geluncht op een rots in de bergen met uitzicht over Sydney en gerelaxt op een hagel wit strand, the usual dus (grapje). Maandag, laatste dagje van de groepsreis! We zijn als extra aussies de hele dag wezen surfen. Dat ging met vallen en opstaan letterlijk. Ben ook een paar keer goed geraakt door een golf, maar als je dan op dat board staat en je glijdt over het water.. wauw. Die avond hebben we nog even lekker met de groep gebbqd op het strand om de week goed af te sluiten voordat echt iedereen z’n eigen weg inslaat.

Over het algemeen heb ik het dus prima naar m’n zin hier! Prima weertje ook, alleen maar hoog zomerse kleren eigenlijk. Wel natuurlijk al ontzettend verbrand als enige van de groep, maar daardoor zijn die dagen zoals vandaag dat het wat minder weer is juist wel lekker. Nu even kijken hoe de reis verder moet gaan. Ik denk dat ik ga beginnen met Sydney verkennen!

• 17 Maart 2015 - 08:54

Sanne:

Leuk om rond alle foto's van Facebook het achterliggende verhaal te lezen. Wat een heerlijke eerste 'Aussie' ervaringen heb je al gehad :-) ben benieuwd wat je volgende plannen zijn!

• 17 Maart 2015 - 10:44

Jos:

Leuk verhaal, je hebt al heel bijzondere dingen gedaan. Leuk om het zo te lezen, zo leven we beter mee. Het was ook leuk om net te skypen.
    We zijn nu al benieuwd naar he volgende story.